mandag den 11. februar 2013

4 måneder

Baby update:

- Cajsa er idag 4 måneder
- Har smagt hirsegrød 2 gange, dog med en smule skepsis, men alle skefulde røg da ned
- Elsker sine hænder, de er konstant i munden og hun lader gerne andre smage de savlfyldte poter, tak lille skat! :-/
- Vejer nu 6,4 kg og er 62,5 cm lang
- Håret er ikke længere mørkebrunt, men nærmer sig nu en mellemblondt
- Øjene stadig meget mørkeblå (fars brune, mors lyseblå)
- Snakker ufattelig meget og gerne højt, der bliver "aaaagrryyyyy'et" til den store guldmedalje (ikke fedt kl. 05.00 om morgenen) Zzzzz
- Sover ikke længere igennem, til stor ærgelse for mor og far, men vågner ved midnat og så igen ved en 5-6 tiden, falder heldigvis i søvn efter en flaske 90% af tiden.
- Smiler og griner for det meste, har få gange klukgrinet, jeg tror jeg fældede en lille tåre første gang, af ren lykke, for det er da det kæreste, jeg nogensinde har hørt!
- Yndlingssange "Se den lille kattekilling" og "Mester Jakob", navnlig fordi det er de eneste, som mor gider at synge! ;-)
- Yndlingslege er "stå-på-skødet-og-hoppe", "flyvemaskine", "pendulet", "klappekage"og synge sange. Derudover er hun MEGET glad for Lamaze Space legetæppet og hendes nye O'ball, som vi fik anbefalet.






Kan slet ikke forstå, at der allerede er gået 4 måneder. Jeg er stadig træt som på billedet, men væsentlig mere mor! På billedet har Cajsa og jeg kun kendt hinanden i en uge.  Jeg beklager på forhånd den ringe billedekvalitet - ikke nemt når farmand ikke kan bruge blitz, i frygt for at vække mor og datter. ;-)






Our baby girl is exactly 4 months today - I can't believe that time flies by so quickly!

7 kommentarer:

  1. matthew has those same converse, we used them as a cake topper at the baby shower :) so cute.

    SvarSlet
    Svar
    1. That's a great idea for at cake topper, super cute! :-)

      Slet
  2. Hvor hyggeligt at se et lille glimt af Cajsa <3 vores piger virker meget ens :-) Jeg får dog hjælp af vores nye gave åhhh abe cdérne hehe jeg skal lige ha genopfrisket de børnesange ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja jeg har også indtrykket af, at de to prinsesser følges ret godt ad... De bliver næsten nød til at mødes på et tidspunkt, til en play date. :-)
      Det er da også fordi, at det er de enste to sange jeg kan, haha! Får selv hjælp fra Alberte, jeg har købt en bog med tilhørende cd, hvis jeg skal kaste mig ud i et større repertoire. ;-D

      Slet
    2. Det ku være rigtig hyggeligt med en playdate :-) Alberte er også skøn. Faktisk er melodierne lidt fornyet på Åhh Abe synes jeg takten er ikke helt som jeg husker den hehehe.

      Slet
  3. Hvornår er din datter fra? Tyder på hun er jævnaldrende med min, som er født den 12. Okt 2012 :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hun er fra d.11. oktober, så de kan næsten ikke blive mere jævnaldrende. :-)

      Slet