lørdag den 20. oktober 2012

11.10.2012 kl. 12.37

... Ja det er så det præcise tidspunkt, hvor vores datter kom til verden. :-)
For s.... og h...... en oplevelse!!! Det er var virkelig en dag med blandede følelser, ja faktisk har den forgangne uge, været pakket med blandede følelser.
Jeg ved godt, at der er en masse ting man ikke må sige, hverken som gravid eller som nybagt mor, men nu siger jeg dem altså alligevel. Der er selvfølgelig nogle kvinder, de der fantastiske wonder women, som er de fødte mødre, deres urinstinkt tager over fra det sekund de ser to streger på "tissepinden", jeg er bare ikke én af dem. Jeg synes det er en enorm grænseoverskridende ting, altså det at blive mor og tilsidesætte sine egne behov, jeg har til dels svært ved at finde mig selv i det hele, hvor blev jeg af?!
Generelt er jeg også pænt skuffet over, at der er så lidt information, man som gravid ikke får, hvorfor er der ikke nogen der har gjort os opmærksomme på, hvor hjernedødt ONDT det gør at amme!!! Mine brystvorter har været blodige, betændte og fuldstændig maltrakterede siden Cajsa kom til verden, det er trods alt lidt bedre nu, med lidt hjælp fra diverse hjælpemidler og medikamenter, men jeg har adskillige gange været ved, at kaste håndklædet i ringen, vel og mærket stortudende i et smerteinferno.
Bort set fra alt det negative, sorry about that btw, så er tingene ved at lysne og kærligheden til denne lille smukke skabning, vælter stille ind over mig, for hold nu op hvor er hun lækker og fin.

Selve kejsersnittet gik rigtig godt, virkelig mærkelig oplevelse iøvrigt, sådan at være lam fra barmen og ned, men jeg var meget hurtigt på benene. Faktisk reagerede jeg så godt på det hele, at vi var i stand til selv, at gå ud og modtage vores mange gæster, selv samme aften. Lørdag middag var vi hjemme igen, i vante omgivelser og det var simpelthen så rart. Jeg var godt nok heldig, at ligge på stue med de dejligste kvinder, som også havde fået kejsersnit den dag, men det er bare noget andet, det at komme hjem og man føler sig knap så "syg", som jeg i hvert fald godt kan føle mig, når jeg er på et hospital.

Jeg kæmper stadig lidt med tanken om billeder af pigebarnet på bloggen og sådan generelt i cyperspace, så for nu, bliver det altså kun til dette lille billede, af en lækker tyk babyhånd, jeg håber I forstår.

Navn: Cajsa
Født: 11. oktober kl. 12.37
Længde: 52cm
Vægt: 3000g (fødsels vægt 3076g, tabte sig så lidt og er igen tilbage på de 3000g)
Hårfarve: Mørkebrunt og relativt meget af det ;-)
Øjenfarve: Stadig svært at tyde, da de stadigvæk ser meget meget mørkeblå ud, hvem ved måske arver hun fars de brune! Fingers crossed

5 kommentarer:

  1. I can't read this, BUT i'm guessing baby is here!?!?!?!?! if so, congrats!!!!!! I'm thinking the words underneath the photo look similair to name, date, length, and weight :)

    SvarSlet
    Svar
    1. She sure is Katie and she's super cute, thank you so much.
      I'm terribly sorry about the lack of translation, I haven't really had the time to be a good blogger, this mommy thing take some getting used to. ;-)
      You're absolutely right about the measurements btw, we just use different scales than you, hope you figured that one out. :-D

      Slet
  2. Mange tillykker til jer :) det er dejligt at høre alt gik vel! Jeg har faktisk en veninde der ordret sagde: fødslen er hård, men INTET i forhold til amningen. Så du er langt fra alene om at synes dét er et helvede! Kan til gengæld fortælle, at selv samme person og flere til, har holdt fast og at det er det hele værd, når først det så kører!

    Hun lyder så fin, så fin :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak Trine, hun er virkelig også lækker og egentlig ret nem... Mine brystvorter er muligvis uenige! ;-) Det skal så siges, at amningen er blevet bedre og smerterne er igen udholdelige, baby er ergo mæt og tilfreds og moderen glad!

      Slet
  3. Hvor er det bare dejligt det hele gik godt - tænkte meget på dig :-) Det med amning havde jeg godt hørt sku gøre naller men jeg ammer ikke selv her er det blevet et flaske barn, og det gør ikke ondt hehe men gud jeg føler ikke jeg bestiller andet end at koge og rense flasker og lave flasker hele tiden. :-)

    SvarSlet